zondag 6 oktober 2013

Aspartaam; hoe light-producten je zwaar ziek én dik maken

Als je me een tijdje volgt dan weet je dat ik ervoor pleit om suikers zoveel mogelijk te laten staan. Suikers vormen een regelrechte aanval op je vitaliteit van vandaag en je gezondheid van morgen.

Ik hoor dat vrouwen dan nog wel eens overstappen op light-producten. Het is echter niet de bedoeling om suikers te vervangen door chemische zoetstoffen. Laat alsjeblieft alle light-producten staan! Vooral die met aspartaam. Ik durf te beweren dat deze nóg slechter voor je zijn. En bovendien word je er dikker van dan van suiker. Laat me je uitleggen hoe dat dat zit.

Aspartaam of E951 zit in ca 6000 producten
Als er twee chemische stoffen zijn die nooit maar dan ook nooit in ons eten terecht hadden mogen komen, dan zijn dat MSG (lees hierover in mijn blog Jezelf overeten; gebrek aan wilskracht of het stofje MSG) en aspartaam. Aspartaam is een chemische zoetstof met een lage calorische waarde en wordt veel gebruikt ter vervanging van suiker in allerlei light- en dieetproducten. Inmiddels zit het naar schatting in zo’n 6000 producten in de Nederlandse supermarkten. Denk naast alle light-producten hierbij ook aan muesli, kauwgom, zoetjes, pepermunt, frisdranken, vruchtensappen, sportdranken, candybars maar ook aan kauwbare vitaminepillen, tandpasta en zelfs in, al dan niet vrij verkrijgbare, geneesmiddelen ! Oef! Grote kans dus dat als je niet héél erg oppast, je behoorlijk wat van dit stofje dagelijks binnen krijgt. Waarom is dat zo slecht voor je? Lees meer

Bron: EVA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten