woensdag 11 april 2012

Streekproducten zijn hot

Streekproducten zijn hot. Steeds meer bedrijven brengen streekproducten op de markt. Maar wat maakt een product een streekproduct? En staat een steekproduct gelijk aan puur & eerlijk, duurzaam en biologisch? En welke criteria zijn er voor biologische en duurzame producten? Is de consument hiervan op de hoogte?

De consument wordt nu vaak verleid met deze termen om hen aan de producten te binden. Het wordt tijd deze markt transparant te maken en de consument te laten spreken als het over eerlijke voeding en streekproducten gaat, ipv enkel de aanbieder zijn verhaal te laten doen.

Niet enkel de consument die beslist over de aanschaf moet inzicht krijgen in de manier van produceren van het streekproduct, ook de allerkleinste consument moet vertrouwd raken met de voedingsmiddelen die op het platteland te koop zijn, ipv enkel in de supermarkt om de hoek. Weten de basisschool kinderen bijvoorbeeld hoe boontjes of aardappels groeien, en waar kaas van wordt gemaakt?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen